Vi arbeider for en lovgivning og en praksis som sikrer at Norge forblir en enhetlig nasjonal stat med basis i vår norske og kristne kulturarv og folkets historiske fellesskap.
Folkebevegelsen Mot Innvandring er en tverrpolitisk opplysningsorganisasjon som arbeider for å stoppe den fremmedkulturelle masseinnvandring til Norge.
Skrevet av: Øystein Hedstrøm, Ski, tidligere stortingsrepresentant.
Publisert første gang i Norge Er Vårt nr. 1-2011.
Det skjer en betydelig tilstrømning av ikke vestlige personer til Norge. Medregnes alle kategorier oppholdssøkende, inkludert 1. asyllandsflyktninger, overføringsflyktninger, asylinnvandrere og familiegjenforeninger, kan antallet basert på gitte forutsetninger stige til mer enn 2 millioner i år 2060 hvis etterkommere medregnes. Den norskættede befolkning vil snart være i mindretall.
Som stortingsrepresentant for Fremskrittspartiet i 1990-årene, etterlyste jeg befolkningsfremskrivninger samt utredninger av de langsiktige konsekvenser og virkninger av en betydelig innvandring fra land med en annen og fremmed kultur. Mine anmodninger ble ikke fulgt opp, men ble avvist med usakelige begrunnelser. Utviklingen i Norge er blitt fortiet og bagatellisert av det politiske flertall og store deler av etablissementet gjennom mange år. DET NORSKE FOLK HAR IKKE FÅTT VITE SANNHETEN!
Statistisk Sentralbyrå (SSB) har etter min oppfatning ikke levert fullgode befolkningsfremskrivninger av mennesker med innvandrerbakgrunn. Byrået presenterer tall som er avgrenset til bare 1. og 2. generasjons innvandrere og vurderer i en del statistikker å begrense seg til 1. generasjon, mens man i mange andre land utfører langt mer presise og oppdaterte statistiske beregninger. SSBs offisielle begrunnelse er at det er store etiske problemer og en grense for hvor lenge en innvandrer er en innvandrer.
Jeg skal ta et eksempel på hvor lite hensiktsmessig et slikt standpunkt er: Hvis en norskfødt jente med innvandrerbakgrunn gifter seg arrangert med en fetter fra landsbygda i Pakistan, så regnes deres barn ikke med i innvandrerstatistikken. Realiteten er at barn i såkalte henteekteskap ofte er i samme situasjon som 2. generasjons innvandrere, nettopp fordi en av foreldrene er 1.generasjons innvandrer. Vi må ikke glemme at mange henter sine ektefeller i hjemlandet. Hovedpoenget med statistikk er at den skal være grunnlag for opinionsdanning og politiske beslutninger. Med huller og mørketall i statistikken, vil vi om få år ha en svært høy innvandrerbefolkning uten at vi kjenner tallene. Dette kan gi oss problemer av alvorlig karakter også fordi integreringspolitikken i høy grad er mislykket allerede i dag.
Det politiske flertallet i landet vårt har en sterk tro på at vi skal klare det ingen vestlige land har klart, nemlig en vellykket integrering. Problemene man har fått i andre land etter en betydelig fremmedinnvandring vil ikke skje i Norge, fordi vi er så tolerante og forståelsesfulle. Faktisk tiljubler mange det flerkulturelle og fargerike fellesskap som et idealsamfunn. Dette finner jeg skremmende og lite gjennomtenkt. Vi bør heller lære av utviklingen i Europa hvor mange land har tatt i mot et høyere antall fremmed kulturelle personer og på et tidligere tidspunkt enn Norge. Et stort antall kriser, konflikter og kriminalitet skaper betydelige problemer. Selv om vi foreløpig har vært forskånet for de største negative konsekvensene ved innvandringen, så er det lov å spå om fremtiden. Fortsetter det politiske flertallet å praktisere en åpen-dør-politikk er det ingen grunn til å spå en annen utvikling enn i Europa ellers. Dette betyr ikke bare problemer mellom innvandrere og nordmenn, men også etniske og varige konflikter mellom ulike innvandrergrupper. Dette har vi allerede opplevd på mange asylmottak.
Det blir nå viktig med informasjon og bevisstgjøring av befolkningen på et objektivt grunnlag snarest mulig. Det må reises en debatt i de tusen hjem i en så viktig sak for Norge. Med de betydelige problemene som tilstrømningen allerede har medført, er det min mening at den snarest mulig må begrenses sterkt eller aller helst avløses av en innvandringsstopp. Norske myndigheter bør alternativt trappe opp innsatsen i nærområdene ved der å etablere flyktningmottak, gi humanitær bistand m.v. Dette vil bidra til et sterkere press på FN og andre internasjonale organisasjoner for å få etablert permanente løsninger på politiske og humanitære problemer i områdene disse personene befinner seg og har tilknytning til.